Zoek een Energiewacht servicepartner

Omnik Reset

   


LET OP!

De Omnik app voor IOS (Apple) werkt niet meer.
De fabrikant werkt aan een oplossing.

Je kan de opbrengst uitlezen

1. Via internet: omnikportal.com

2. Via de Solarman 2.0 app: Solarman 2.0 app.
Je kan in de app inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord uit de Omnik-app. Bij de eerste keer inloggen dient wel eerst een account (plant) te worden aangemaakt.
Let op! Dit werkt niet voor alle Omnik app gebruikers.
Download niet de app Solar - Energy Monitor!! Voor die app moet je betalen.

Werkt de Solarman app niet op jou iOS toestel?
Maak dan een snelkoppeling naar de portal van Omnik. Je kan hier lezen hoe dat moet.

3. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Omnik omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Omnik omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Omnik omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Omnik omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Omnik omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de Omnik omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou Omnik omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Omnik-app hier.

Zoek je de handleiding van jou Omnik omvormer?
Je vind de Omnik handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


omnik-omniksol-dc-switch
DC-schakelaar Omnik

Aan de onderkant van de Omnik omvormer zit aan de linker kant een grote Zwarte schakelaar.
Dat is de Aan/Uit knop.

 

 

 

 

 

Reset Omvormer:

pvzon-aardlek-groepen
Aardlekschakelaar
  1. Schakel de omvormer uit met de zwarte Aan/Uit (DC-)schakelaar op de omvormer.
  2. Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.
  3. Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast.
    aardlek-uit

  4. Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider)
  5. Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart.
    (afhankelijk van provider)

  6. Schakel de groep in de meterkast in
    aardlek-aan

  7. Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON

 

De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app /portal zichtbaar zijn.

 

Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?