Zoek een Energiewacht servicepartner

SolarEdge Reset

   

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je SolarEdge omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je SolarEdge omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou SolarEdge omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je SolarEdge omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de SolarEdge omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de SolarEdge omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou SolarEdge omvormer downloaden?
Je vind de links naar de SolarEdge-app hier.

Zoek je de handleiding van jou SolarEdge omvormer?
Je vind de SolarEdge handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


 

Aan de onderkant van de SolarEdge omvormer zit een rode schakelaar.
Dat is de Aan/Uit knop.

DC-schakelaar SolarEdge

Reset Omvormer:

pvzon-aardlek-groepen
Aardlekschakelaar
  1. Schakel de omvormer Uit met de Aan/Uit (DC-)schakelaar op de omvormer.
  2. Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.
  3. Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast.
    aardlek-uit

  4. Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider)
  5. Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart.
    (afhankelijk van provider)

  6. Schakel de groep in de meterkast in
    aardlek-aan

  7. Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON.

 

De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app /portal zichtbaar zijn.

 

Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?