Zoek een Energiewacht servicepartner

Nefit SmartLine

   
Geen verwarming of warm water?
Je Nefit SmartLine cv-ketel heeft mogelijk een storing.
Vervelend, als het koud in huis wordt of als je plotseling onder een koude douche staat. Maar, het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Controleer de waterdruk (meer dan 1,5 bar?), reset de ketel of kijk wat een foutcode betekend. Hoe dat moet, lees je hieronder.
Oplossen CV-ketel storing:
  1. Werkt het gas en stroom? Zo niet, los het probleem op.
  2. Is de druk hoger dan 1,5 bar? Zo niet, bijvullen.
  3. Foutcode zichtbaar, noteer deze en reset de ketel.
  4. Probleem niet verholpen: neem contact met ons op.
Lees hier hoe het display van jou cv-ketel eruit ziet en wat de symbolen betekenen.
display
Lees hier hoe je de druk in jou cv-ketel kan aflezen
druk
Lees hier hoe je jou cv-ketel kan resetten
reset
Lees hier wat de foutcodes van je cv-ketel betekenen
fout
Vind hier de handleiding voor je cv-ketel
info
Storing aan je Nefit SmartLine verhelpen:

1. Controleer eerst of je cv ketel wel stroom krijgt. Geen spanning? Controleer dan de groepen en aardlekschakelaars in de meterkast en kijk op Gas- en stroom-storingen of er misschien een gas- of stroom-storing bij jou in de buurt is.

2. Wel spanning op het toestel? Controleer dan de waterdruk (minimaal 1,5 bar) in de cv-ketel. Hoe je de waterdruk van je Nefit SmartLine cv-ketel afleest vind je hier. Vul de ketel bij tot maximaal 2 bar.
Hier kan je zien hoe je jou cv-ketel kan bijvullen.

3. Waterdruk in orde? Kijk dan of er een foutcode of bedrijfscode op het display van de Nefit SmartLine ketel wordt weergegeven. Staat er een bedrijfs- of fout-code? Schrijf deze op en reset dan de ketel. Hoe je de ketel reset kan je hier lezen. De betekenis van de bedrijfscode of foutcode kan je hier vinden.

4. Geen foutcode? Herstart de Nefit SmartLine cv ketel door deze te resetten. Hoe je de ketel reset kan je hier lezen.

Storing aan je Nefit SmartLine niet verholpen?
Neem dan contact met ons op via :
 053-8528500 of
informatie@geas.nl of
Zoek een Essent Servicepartner bij jouw in de buurt:

Vul hier je postcode in:

(Je wordt doorgestuurd naar een externe pagina)

Zoek je de handleiding van jou cv-ketel? Je vind de handleiding voor je Nefit SmartLine hier.

Op zoek naar een betrouwbare CV-ketel?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


Lees hier hoe het display van de cv-ketel eruit ziet BedieningNefit SmartLine Basic - bediening

Lees hier hoe je de druk in jou cv-ketel kan aflezen Druk controleren
De druk is zichtbaar in het display.

Zo niet, druk dan zo vaak op de serviceknopNefit SmartLine Basic - serviceknop tot in het display Px.x staat.

Bijvoorbeeld P1.1

Nefit SmartLine Basic - druk
Lees hier hoe je jou cv-ketel kan resetten Reset uitvoeren
Om het toestel te resetten druk je de resetknop Nefit SmartLine Basic - resetknop

Nefit SmartLine Basic - reset

Bedrijfscode Bedrijfscode
Lees hier wat de foutcodes van je cv-ketel betekenen Foutcode

Vind hier de handleiding voor je cv-ketel Handleiding

Toestellen

  • HR-11
  • HR-24
  • HRC-24/CW3
  • HRC-24/CW4

Nefit SmartLine Basic -ketel

Bezoek voor meer informatie over de Nefit SmartLine (Basic) HR(C) cv-ketel de website van Nefit-Bosch:  www.nefit-bosch.nl
Storing aan je Nefit SmartLine niet verholpen?
Neem dan contact met ons op via :
 053-8528500 of
informatie@geas.nl of
Zoek een Essent Servicepartner bij jouw in de buurt:

Vul hier je postcode in:

(Je wordt doorgestuurd naar een externe pagina)

Op zoek naar een betrouwbare CV-ketel?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.