Omnik Reset

   

alert
LET OP!

De fabrikant van je Omnik Omniksol omvormer is failliet.
Hierdoor zijn per 22-04-2021 geen gegevens meer uit te lezen via de app en portal van Omnik.
Het bedrijf Solarman gaat de service overnemen.

Je kan vanaf 22-04-2021 de opbrengst uitlezen :

1. Via internet: home.solarmanpv.com. Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De portal is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

2. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf

3. Via de Solarman app:
- Android: SolarMan Smart App.
- iOS/Apple: SolarMan Smart App.
Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De app is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

Voor vragen over de portal of app kan je contact opnemen met:
SolarMan: customerservice@solarmanpv.com.

Hier vind je de vertaalde tekst over het faillissement van Omnik die op de portal van Omnik staat:
Faillissement Omnik

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Omnik omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Omnik omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Omnik omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Omnik omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Omnik omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de Omnik omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou Omnik omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Omnik-app hier.

Zoek je de handleiding van jou Omnik omvormer?
Je vind de Omnik handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


Alert

Reset de omvormer alleen bij voldoende daglicht!
(als het donker is staat de omvormer in de slaapmodus)

Alert

 

omnik-omniksol-dc-switch
DC-schakelaar Omnik

Aan de onderkant van de Omnik omvormer zit aan de linker kant een grote Zwarte schakelaar.
Dat is de Aan/Uit knop.

 

 

 

 

 

Reset Omvormer:

pvzon-aardlek-groepen
Aardlekschakelaar
  1. Schakel de omvormer uit met de zwarte Aan/Uit (DC-)schakelaar op de omvormer.
  2. Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.
  3. Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast.
    aardlek-uit

  4. Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider)
  5. Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart.
    (afhankelijk van provider)

  6. Schakel de groep in de meterkast in
    aardlek-aan

  7. Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON

 

De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app /portal zichtbaar zijn.

 

Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?