Omnik Wifi

   

alert
LET OP!

De fabrikant van je Omnik Omniksol omvormer is failliet.
Hierdoor zijn per 22-04-2021 geen gegevens meer uit te lezen via de app en portal van Omnik.
Het bedrijf Solarman gaat de service overnemen.

Je kan vanaf 22-04-2021 de opbrengst uitlezen :

1. Via internet: home.solarmanpv.com. Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De portal is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

2. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf

3. Via de Solarman app:
- Android: SolarMan Smart App.
- iOS/Apple: SolarMan Smart App.
Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De app is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

Voor vragen over de portal of app kan je contact opnemen met:
SolarMan: customerservice@solarmanpv.com.

Hier vind je de vertaalde tekst over het faillissement van Omnik die op de portal van Omnik staat:
Faillissement Omnik

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Omnik omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Omnik omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Omnik omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Omnik omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Omnik omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de Omnik omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou Omnik omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Omnik-app hier.

Zoek je de handleiding van jou Omnik omvormer?
Je vind de Omnik handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


 

Alert

Verbind de omvormer alleen bij voldoende daglicht!
(als het donker is staat de omvormer in de slaapmodus)

Alert

 

omnik-3k-tl2-met-antenne
Omnik met Wifi-antenne

Instellen Wifi verbinding Omnik Omvormer:

Als er in de app of op de portal van Omnik geen gegevens en grafieken meer getoond worden kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.

Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten.

Dit werkt niet als er een nieuw modem / router is aangesloten, u gewisseld bent van internetaanbieder of het Wifi wachtwoord gewijzigd is. In dat geval moet u de omvormer opnieuw koppelen met het internet. Het kan voorkomen dat de Omnik Omvormer de instellingen “Vergeet”. In dat geval moet ook de internetverbinding hersteld worden door het volgen van onderstaande instructie.

 

In deze handleiding leest u hoe u de internetverbinding van uw omvormer kan herstellen:
handleiding instellen Wifi en beveiligen Omnik omvormer

 

Is uw Omnik omvormer verbonden met een UTP kabel met uw modem/router, volgt u dan volgende instructies:

Omnik Omvormer opnieuw koppelen via kabel.