Zoek een Energiewacht servicepartner

Omnik Wifi

   

alert
LET OP!

De Omnik app voor IOS (Apple) werkt niet meer.

Je kan de opbrengst uitlezen :

1. Via de BS Solar app: BS Solar AppBS solar appBS solar app.
Je kan in de app inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord uit de Omnik-app.

Let op! Dit werkt niet voor alle Omnik app gebruikers.

Werkt de BS Solar app niet op jou iOS toestel?
Maak dan een snelkoppeling naar de portal van Omnik. Je kan hier lezen hoe dat moet.

2. Via internet: omnikportal.com

3. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Omnik omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Omnik omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Omnik omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Omnik omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Omnik omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de Omnik omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou Omnik omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Omnik-app hier.

Zoek je de handleiding van jou Omnik omvormer?
Je vind de Omnik handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


 

omnik-3k-tl2-met-antenne
Omnik met Wifi-antenne

Instellen Wifi verbinding Omnik Omvormer:

Als er in de app of op de portal van Omnik geen gegevens en grafieken meer getoond worden kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.

Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten.

Dit werkt niet als er een nieuw modem / router is aangesloten, u gewisseld bent van internetaanbieder of het Wifi wachtwoord gewijzigd is. In dat geval moet u de omvormer opnieuw koppelen met het internet. Het kan voorkomen dat de Omnik Omvormer de instellingen “Vergeet”. In dat geval moet ook de internetverbinding hersteld worden door het volgen van onderstaande instructie.

 

In deze handleiding leest u hoe u de internetverbinding van uw omvormer kan herstellen:
handleiding instellen Wifi en beveiligen Omnik omvormer

 

Is uw Omnik omvormer verbonden met een UTP kabel met uw modem/router, volgt u dan volgende instructies:

Omnik Omvormer opnieuw koppelen via kabel.