| De Omnik app voor IOS (Apple) werkt niet meer. Je kan de opbrengst uitlezen : 1. Via internet: omnikportal.com. Je kan inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik. 2. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf 3. Via de Solarman app (Gratis): SolarMan App Werkt de SolarMan app niet op jou iOS toestel? 4. Via de BS Solar app (Betaald; € 5,= per jaar): BS Solar App Werkt de BS Solar app niet op jou iOS toestel? |
Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op? |
Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen? |
Geen gegevens meer in de app voor Android of IOs of geen energie opwek meer zichtbaar in de portal van Omnik ? Geen opbrengst op het display van de omvormer of geen teruglevering via de slimme elektriciteitsmeter ?
Een storing aan een Omnik Omniksol omvormer is vaak eenvoudig te verhelpen.
De meest voorkomende problemen kunnen verholpen worden door de omvormer te herstarten (resetten). Hoe u een Omnik Omniksol omvormer reset leest u hier.
Helpt het resetten niet?
Dan is het opnieuw verbinden van de omvormer met uw internet vaak de oplossing. U kan dat als volgt doen:
Hoe is de omvormer verbonden met uw internet?
Waar vind ik de Omnik portal app?
Waarom schakelt mijn omvormer uit?
Dit kan 3 oorzaken hebben:
Te weinig licht
Als er te weinig daglicht is dan wekken de zonnepanelen geen elektriciteit meer op. De omvormer schakelt automatisch uit. Als er weer voldoende daglicht is, schakelt de omvormer automatisch in. De omvormer schakelt dus ook uit bij zware bewolking of wanneer er sneeuw op de zonnepanelen ligt.
Storing elektriciteit
De omvormer kan ook uitvallen door een stroomstoring of wanneer de aardlekschakelaar in de meterkast uitgeschakeld staat. Zodra de storing voorbij is of de groep voor de zonnepanelen in de meterkast weer ingeschakeld wordt, zal de omvormer weer opstarten.
Storing van de omvormer
De omvormer kan uitschakelen door een storing. Door een reset uit te voeren is het probleem vaak te verhelpen. Komt de storing vaker voor, kijk dan eerst in de handleiding wat de foutcode inhoud en hoe deze te verhelpen is. Probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00.
De aardlekschakelaar van de zonnepanelen valt vaak uit, wat nu?
Controleer of het zeker gaat om de aardlekschakelaar van de zonnepanelen.
Deze schakelaar is meestal te herkennen aan een sticker in de meterkast.
Op de sticker staat PV, PVzon of ZON of zonnepanelen.
Als deze schakelaar vaak uit valt is het nodig dat er een monteur langs komt. Neem contact met ons op om deze storing te melden via 053 852 85 00.
Type | Handleiding | Taal |
| Gebruikershandleiding Omnik 1_2kW_TL | ![]() |
| UserManual OMNIK_1k1.5k-TL-M | ![]() |
| UserManual OMNIK_1k1.5k2k2.5k3k-TL2 | ![]() |
| ![]() | |
| Gebruikershandleiding Omnik-TL3 | ![]() |