Omnik

   

alert
LET OP!

De fabrikant van je Omnik Omniksol omvormer is failliet.
Hierdoor zijn per 22-04-2021 geen gegevens meer uit te lezen via de app en portal van Omnik.
Het bedrijf Solarman gaat de service overnemen.

Je kan vanaf 22-04-2021 de opbrengst uitlezen :

1. Via internet: home.solarmanpv.com. Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De portal is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

2. Op de omvormer zelf: Opbrengst aflezen Omnik omvormer.pdf

3. Via de Solarman app:
- Android: SolarMan Smart App.
- iOS/Apple: SolarMan Smart App.
Je kan vanaf 22-04-2021 inloggen met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord van Omnik.
De app is tot en met 31-12-2021 gratis te gebruiken; hierna betaal je € 6,= per jaar. Zover nu bekend blijft er ook een gratis basisversie beschikbaar.

Voor vragen over de portal of app kan je contact opnemen met:
SolarMan: customerservice@solarmanpv.com.

Hier vind je de vertaalde tekst over het faillissement van Omnik die op de portal van Omnik staat:
Faillissement Omnik

Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Omnik omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Omnik omvormer staat in storing.

In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Omnik omvormer doet lees je hier.

Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Omnik omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Omnik omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.

Zie je een foutcode op het display van de Omnik omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.

Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Wil je de app voor jou Omnik omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Omnik-app hier.

Zoek je de handleiding van jou Omnik omvormer?
Je vind de Omnik handleiding hier.

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00 of meld de storing via email : informatie@geas.nl.

Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.


 

 

Omnik-TL inverterGeen gegevens meer in de app voor Android of IOs of geen energie opwek meer zichtbaar in de portal van Omnik ? Geen opbrengst op het display van de omvormer of geen teruglevering via de slimme elektriciteitsmeter ?

 

Een storing aan een Omnik Omniksol omvormer is vaak eenvoudig te verhelpen.

De meest voorkomende problemen kunnen verholpen worden door de omvormer te herstarten (resetten). Hoe u een Omnik Omniksol omvormer reset leest u hier.

 

Helpt het resetten niet?
Dan is het opnieuw verbinden van de omvormer met uw internet vaak de oplossing. U kan dat als volgt doen:

Hoe is de omvormer verbonden met uw internet?

 

Veel gestelde vragen:

Waar vind ik de Omnik portal app?

Android: google-play-storeGoogle Play Store

IOS:  Apple Appstore Tijdelijk niet beschikbaar.

Waarom schakelt mijn omvormer uit?

Dit kan 3 oorzaken hebben:

Te weinig licht
Als er te weinig daglicht is dan wekken de zonnepanelen geen elektriciteit meer op. De omvormer schakelt automatisch uit. Als er weer voldoende daglicht is, schakelt de omvormer automatisch in. De omvormer schakelt dus ook uit bij zware bewolking of wanneer er sneeuw op de zonnepanelen ligt.

Storing elektriciteit
De omvormer kan ook uitvallen door een stroomstoring of wanneer de aardlekschakelaar in de meterkast uitgeschakeld staat. Zodra de storing voorbij is of de groep voor de zonnepanelen in de meterkast weer ingeschakeld wordt, zal de omvormer weer opstarten.

Storing van de omvormer
De omvormer kan uitschakelen door een storing. Door een reset uit te voeren is het probleem vaak te verhelpen. Komt de storing vaker voor, kijk dan eerst in de handleiding wat de foutcode inhoud en hoe deze te verhelpen is. Probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op via 053 852 85 00.

De aardlekschakelaar van de zonnepanelen valt vaak uit, wat nu?

Sticker bij aardlek in meterkastControleer of het zeker gaat om de aardlekschakelaar van de zonnepanelen.
Deze schakelaar is meestal te herkennen aan een sticker in de meterkast.
Op de sticker staat PV, PVzon of ZON of zonnepanelen.

Als deze schakelaar vaak uit valt is het nodig dat er een monteur langs komt. Neem contact met ons op om deze storing te melden via 053 852 85 00.

 

 


 

Handleidingen:

TypeHandleidingTaal
  • OMNIKSOL-1.0K-TL
  • OMNIKSOL-1.5K-TL
  • OMNIKSOL-2.0K-TL
Gebruikershandleiding Omnik 1_2kW_TL
  • Omniksol-1k-TL-M
  • Omniksol-1.5k-TL-M
UserManual OMNIK_1k1.5k-TL-M
  • Omniksol-1k-TL2
  • Omniksol-1.5k-TL2
  • Omniksol-2k-TL2
  • Omniksol-2.5k-TL2-S
  • Omniksol-3k-TL2-S
UserManual OMNIK_1k1.5k2k2.5k3k-TL2
  • Omniksol-3k-TL2
  • Omniksol-4k-TL2
  • Omniksol-5k-TL2

UserManual OMNIK_3K4K5K-TL2

  • Omniksol-1k/1.5k-TL2-M
  • Omniksol-2k/2.5k/3k-TL3-S
  • Omniksol-3k/3.68k/4k-TL3
  • Omniksol-5k/6k-TL3
Gebruikershandleiding Omnik-TL3