LAN verbinding

 

Alert

Verbind de omvormer alleen bij voldoende daglicht!
(als het donker is staat de omvormer in de slaapmodus)

Alert

 

lan-aansluiting op router/modem
lan-aansluitingen (poorten) op een router/modem

Herstellen bekabelde verbinding Omvormer:

Als er in de app of op de portal van de omvormer geen gegevens en grafieken meer getoond worden en daarmee de stroomopbrengst niet meer zichtbaar is, kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.

 

Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten.

Reset:GoodweOmnikSolarEdgeSolis

 

Helpt dat niet, dan moeten een aantal punten gecontroleerd worden.
Er zijn 2 soorten “bekabelde” verbindingen, namelijk via een netwerkkabel (LAN/UTP) of via powerline-adapters.

 

powerline-adapters
powerline-adapters

Wat is de situatie?

  1. Verbonden via een netwerkkabel (LAN/UTP)
  2. Verbonden via powerline-adapters (Internet via het stopcontact)

 

1. Verbonden via een netwerkkabel (LAN/UTP)

Controleer de volgende punten:

router-lights
Leds op LAN-poort
  1. Is de stekker van de netwerkkabel goed aangesloten op de lanpoort ? (er branden lampjes)
    Zo niet, probeer de kabel op een andere poort of probeer een andere kabel uit.
    Start desnoods de router/modem een keer opnieuw op.
    Als het probleem verholpen is zie je na ongeveer 1 uur weer opbrengst in de app/portal.

  2. Haal de kabel bij de omvormer los en verbind deze met een laptop.
    Zorg dat de Wifi verbinding op de laptop uitgeschakeld is.
    a. Kan je niet internetten? Dan is de kabel defect en dient er een nieuwe kabel getrokken te worden.
    b. Kan je wel internetten? Dan is de kabel goed en zit het probleem mogelijk in de omvormer. Reset de omvormer.

 

2. Verbonden via powerline-adapters.

Werken de Powerline-adapters en zijn de netwerkkabels goed zijn aangesloten?
a. Werken ze niet, start ze dan opnieuw (volgens instructie van de fabrikant).
b. Werken ze wel, dan zit het probleem mogelijk in de omvormer. Reset de omvormer.

Als het probleem verholpen is zie je na ongeveer 1 uur weer opbrengst in de app/portal.

 

Is uw omvormer via Wifi verbonden met uw modem/router, volgt u dan volgende instructies: