Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op? |
Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen? |
Aan de onderkant van de Solis omvormer zit een grote Zwarte schakelaar.
Dat is de Aan/Uit knop.
Reset Solis Omvormer:

- Schakel de omvormer uit met de zwarte Aan/Uit (DC-)schakelaar op de omvormer.
- Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.
- Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast, of schakel de werkschakelaar uit.
Werkschakelaar - Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider)
- Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart.
(afhankelijk van provider) - Schakel de groep in de meterkast of de werkschakelaar weer in.
- Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON
De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app /portal zichtbaar zijn.
Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?
- Stel dan de wifi-verbinding opnieuw in: Solis Wifi
- Of controleer de bekabelde verbinding: LAN verbinding omvormer