Wekken je zonnepanelen geen stroom meer op?
Vervelend, maar het probleem is vaak eenvoudig te verhelpen. Je Solis omvormer is niet meer verbonden met het internet waardoor er geen gevevens meer naar de app of portal verzonden kunnen worden of je Solis omvormer staat in storing.
In de meeste gevallen zit het probleem in de internetverbinding. Je kan de verbinding herstellen door de omvormer te resetten (opnieuw op te starten). Hoe je dit voor jou Solis omvormer doet lees je hier.
Als de verbinding niet hersteld is nadat je je Solis omvormer opnieuw hebt opgestart, dan kan je de internet verbinding herstellen door de Solis omvormer opnieuw te verbinden met jou WiFi netwerk of router. Instructies hiervoor lees je hier.
Zie je een foutcode op het display van de Solis omvormer, noteer deze dan en herstart de omvormer volgens deze instructie.
Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met je installateur.
Wil je de app voor jou Solis omvormer downloaden?
Je vind de links naar de Solis-app hier.
Zoek je de handleiding van jou Solis omvormer?
Je vind de Solis handleiding hier.
Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met je installateur.
Op zoek naar betrouwbare Zonnepanelen?
Kijk op www.geas.nl voor ons actuele aanbod.
Solis met wifi dongle
Instellen Wifi verbinding Solis Omvormer:
Als er in de app of op de portal van Solis geen gegevens en grafieken meer getoond worden kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.
Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten.
Dit werkt niet als er een nieuw modem / router is aangesloten, u gewisseld bent van internetaanbieder of het Wifi wachtwoord gewijzigd is. In dat geval moet u de omvormer opnieuw koppelen met het internet.